MMO-ul free-to-play dezvaluit recent, H1Z1, va fi casa microtranzactiilor „corecte”, potrivit presedintelui de la Sony Online Entertainment, John Smedley. Smedley, ce a fost extrem de transparent in legatura cu procesul de dezvoltarie si solicitand activ feedback de la facnii de pe Reddit in special, recent a dezvaluit niste detalii de la prima intalnire Sony despre monetizare. Aceste decizii sunt critice pentru succesul jocului, si din cauza ca asta va fi singura metoda a lui Sony sa faca bani si din cauza ca ar putea sa alunge jucatorii daca conditiile nu sunt acceptabile. Smadley s-a asigurat ca scoate in evidenta faptul ca Sony lucreaza din greu sa se asigure ca microtranzactiile jocului sunt „corecte”.
Printre aceste lucruri ce vor fi vandute pentru bani reali sunt pachete de emotii avansate, cutii cu obiecte si sloturi de caractere, lucruri pe care el sustine ca ar fi rezonabile. Ceea ce nu se va vinde cu siguranta, vor fi lucruri precum arme, mancare si apa, nici stimulete ce au legatura cu aceste lucruri.
Smedley a explicat ca va vinde lucruri ce se poarta, fiindca e isimt ca va fi un generator de venituri, destul de bun si corect. Cu toate acestea, el recunoaste cat de important este sa gasesti obiecte ce se pot purta in lume, in asa fel sa in care vei fi capabil sa gasesti si sa construiesti o multime de lucruri. Acestia sunt de acord ca acest lucru este ceva important. Smedley a explicat cum jucatorii vor fi capabili sa gaseasca iteme ce pot fi cumparate, cum ar fi masca de ski neagra, de exemplu, de la un jucator pe care l-au ucis si l-au folosit pentru cateva morti, in timp ce se va degrada si va disparea. Obiectele cumparate cu bani reali, cu toate acestea, nu se vor degrada si vor fi intotdeauna disponibile la propriile dulapuri, chiar si dupa moarte.